Skip to main content

1. Rechten en plichten van Whiskers:

1.1 De hond(en) wordt/worden door Whiskers op het afgesproken adres opgehaald en teruggebracht.
1.2 Whiskers is niet aan te merken als bezitter van de hond(en).
1.3 Whiskers gaat op een diervriendelijk verantwoorde manier met de huisdieren om.
1.4 De hond dient een penning met contactgegevens van de eigenaar te dragen voor het geval er tijdens het uitlaten een hond zou weglopen. Indien dit gebeurt, zal Whiskers alles in het werk stellen om de hond(en) terug te vinden, echter zonder daarvoor verantwoordelijk te kunnen gesteld worden.
1.5 Whiskers houdt de eigenaar op de hoogte van afwijkend gedrag en gezondheid van het dier.
1.6 Ingeval de eigenaar een huissleutel overhandigt aan Whiskers, nodig voor het uitvoeren van de opdracht, verbindt Whiskers er zich toe de sleutel zorgvuldig in bewaring te nemen, niet te voorzien van adresgegevens, niet te dupliceren, enkel te gebruiken voor het uitvoeren van de overeengekomen opdracht en op vraag van de eigenaar of bij beëindiging van de opdracht de sleutel onmiddellijk terug te geven. Bij verlies of diefstal van de sleutel zal Whiskers de eigenaar zo snel mogelijk verwittigen zonder daarbij echter aansprakelijk kunnen gesteld te worden voor eventuele schade als gevolg daarvan.
1.7 Whiskers behoudt zich het recht om de opdracht te annuleren in geval van zeer slechte weersomstandigheden zoals hittegolf, hevige regen, sneeuw, ijs en storm.
1.8 Whiskers behoudt zich het recht om de hond(en) te weigeren indien zij van mening is dat deze hond(en) een probleem of gevaar kan/kunnen zijn voor andere honden of personen en daardoor ongeschikt is/zijn voor het uitlaten. Dat wil zeggen dat je hond sociaal is, gewoon om los te lopen, volledig gevaccineerd, niet loops, en in goede gezondheid en conditie verkeert.
1.9 Whiskers behoudt zich het recht om bij reden van overmacht af te zien van de opdracht. Whiskers geeft dit zo spoedig mogelijk door aan de eigenaar zodra er sprake is van een dergelijke onvoorziene omstandigheid.
1.10 Whiskers behoudt zich het recht om de opdrachten tijdelijk op non-actief te zetten in verband met vakantie. Whiskers dient vakanties minimaal twee weken vooraf mee te delen aan eigenaar.
1.11 Whiskers heeft ten allen tijde het recht tot opzegging van een overeenkomst.

2. Verzorging en diensten

2.1 Inbegrepen bij de prijs van het oppassen zijn: eerste kennismakingsgesprek, verzorgen van uw huisdier, schoonmaken kattenbak, toedienen eventuele medicatie, opruimen “ongelukjes”, planten verzorgen, brievenbus leegmaken.
2.2 Whiskers verzorgt uw dieren naar uw wensen zoals aangegeven, tijdens het kennismakingsgesprek bij u thuis.
2.3 Wanneer in het belang van de gezondheid van uw huisdier het nodig mocht zijn om eventuele aanpassingen te doen aan het voer zal Whiskers dit doen. Eventueel gemaakte kosten worden dan aan u doorberekend.
2.4 Whiskers zal bij ziekte of vermoeden op ziekte van uw huisdier de door u opgegeven dierenarts bezoeken, eventuele hieruit voortvloeiende kosten zullen bij eigenaar in rekening worden gebracht. U wordt hiervan op de hoogte gesteld tenzij anders aangegeven. In levensbedreigende situaties zal Whiskers eerst handelen, daarna pas contact met u op te nemen.
2.5 In geval van afwezigheid van uw eigen dierenarts zal Whiskers een bezoek brengen aan een andere dan uw eigen dierenarts.

3. Verplichtingen eigenaar

3.1 De eigenaar dient te zorgen dat het huis toegankelijk is voor Whiskers en dat toegangsdeur, sleutel en slot goed functioneren.
3.2 De eigenaar bezorgt Whiskers de huissleutel, tijdens het kennismakingsgesprek of het mag ook in een envelop in de brievenbus achtergelaten worden (minstens 1 dag voor de oppasperiode van start gaat). Indien de sleutel in brievenbus wordt achtergelaten, moet er de naam van het dier (of van u zelf) op staan, zodat er geen verwarring ontstaat bij welk adres deze hoort.
3.3 De eigenaar wijst een contactpersoon aan in geval van nood.
3.4 De eigenaar dient te zorgen dat alle noodzakelijke middelen aanwezig zijn en binnen handbereik/ in het zicht zijn voor de verzorging van uw huisdier. Wanneer deze middelen niet aanwezig zijn zal Whiskers deze naar eigen inzicht en zonder overleg aanschaffen waarbij de kosten voor de eigenaar zijn. BDit kunnen zijn: voldoende eten/drinken, kattenzand en schepje en/of boterhamzakje, voldoende medicatie, een blikopener, schaar en kam en/of borstel, stofzuiger/veger en blik, vuilniszakken, keukenpapier en/of andere schoonmaakdoekjes, en andere middelen noodzakelijk voor een goede verzorging van uw huisdier. De gegevens van contactpersoon, dierenarts, paspoort of andere gegevens van uw huisdier.
3.5 De eigenaar dient Whiskers te voorzien van volledige informatie nodig voor een goede verzorging van zijn huisdier. Eventuele logees, werklieden en andere sleutelhouders dienen op de hoogte te zijn van de oppasperiode en afspraken die u met Whiskers maakt.
3.6 De eigenaar zorgt ervoor dat de huisdieren alle verplichte inentingen gekregen heeft (kattenziekte, hondenziekte, rattenziekte en besmettelijke hepatitis..) en kennelhoest.
3.7 De eigenaar zorgt ervoor dat de huisdieren preventief behandeld worden tegen vlooien, wormen en teken.
3.8 Indien de huisdieren ziek (of honden loops) zijn, zal de eigenaar dit melden vóór het uitvoeren van de opdracht.
3.9 De eigenaar zal bij het kennismakingsgesprek vermelden of de huisdieren al dan niet ooit agressief gedrag vertoond hebben naar mensen en/of andere dieren. Indien dit zo is heeft Whiskers het recht de hond(en) te weigeren.
3.10 De eigenaar zal de info volledig en waarheidsgetrouw doorgeven. Bij het vermelden van onvolledige of foutieve informatie, is de eigenaar aansprakelijk voor alle daaruit voortvloeiende schade.
3.11 De eigenaar heeft een familiale verzekering waarbij de huisdieren mee verzekerd zijn.
3.12 De eigenaar zorgt ervoor dat de hond(en) op het afgesproken adres aanwezig is/zijn. Indien de hond(en) niet aanwezig is/zijn worden de kosten van de geplande wandeling onverminderd in rekening gebracht.

4. Tarieven

4.1 Tarieven worden besproken tijdens het eerste contact en zijn tevens te vinden op de website van Whiskers.
4.2 Het totale bedrag wordt ten laatste 14 dagen na uitvoering gestort op de bankrekening.
4.3 Alle tarieven zijn excl. eten, drinken, medicatie en verzorgingsproducten en kosten voor dierenarts en evt. trimsalon.
4.4 De vergoeding voor het uitvoeren van de opdracht wordt duidelijk vermeld en de eigenaar gaat akkoord door schriftelijke bevestiging (email, sms, Whatsapp..). Vanaf dan is er geen betwisting over de prijs meer mogelijk.
4.5 Extra kosten die niet omschreven werden in de prijsofferte, dienen door de eigenaar binnen de 8 dagen voldaan te worden.

5. Aansprakelijkheidsstelling

5.1. Whiskers heeft een beroepsaansprakelijke verzekering voor het geval de huisdieren van de eigenaar schade zou/zouden aanrichten aan derden terwijl hij onder toezicht staat van Whiskers.
5.2. Whiskers is niet aansprakelijk voor schade aan de huisdieren zonder enige opzet aangebracht door Whiskers.
5.3. Whiskers is niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of andere schade aan uw woning tijdens uw afwezigheid met uitzondering van door Whiskers zelf direct aangebrachte schade.
5.4. Eventueel gemaakte kosten als gevolg van bij Whiskers opgelopen ziektes, verwondingen, aandoeningen of het overlijden van de hond, zijn volledig voor rekening van de eigenaar.
5.5. Indien de aansprakelijkheid van Whiskers voor schade van de eigenaar moet worden aangenomen, zal de aansprakelijkheid beperkt zijn tot vergoeding van de directe schade.
5.6. Whiskers is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van het in gebreke blijven bij het uitvoeren van de opdracht.
5.7. Whiskers is niet aansprakelijk voor schade aan de woning of de inboedel van de eigenaar ten gevolge van een vuile of natte hond.
5.8 De eigenaar is ten alle tijden zelf aansprakelijk voor zijn huis(dieren).
5.9 Whiskers is niet aansprakelijk voor ziekte, een ongeluk en/of overlijden van uw huisdier.
5.10 Whiskers is niet aansprakelijk voor weggelopen huisdieren die buiten mogen zijn tijdens uw afwezigheid.
5.11 Whiskers is niet aansprakelijk voor besmetting van uw huisdier met vlooien en/of wormen of andere ziektes.
5.12 Whiskers behoudt zich het recht voor klanten te weigeren.
5.13 Whiskers behoudt zich ten allen tijde het recht om de algemene voorwaarden en de tarieven te wijzigen. De eigenaar kan bij wijziging van de algemene voorwaarden en tarieven geen aanspraak meer maken op informatie verstrekt in eerdere uitgaven van deze documenten.
5.14 De algemene voorwaarden kunnen geraadpleegd worden op de website.
5.15 Op de algemene voorwaarden zijn de bepalingen uit het Burgerlijk Wetboek van toepassing.

6. Betalingswijze

6.1 Betalen op de bankrekening van met vermelding van het factuurnummer. Het totale bedrag moet ten laatste 14 dagen na het uitvoeren van de opdracht op de bankrekening van Whiskers staan.
6.2 Bij niet-betaling op de vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een intrest verschuldigd aan 1% per maand.
6.3 Daarenboven zal bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld op de vervaldag van rechtswege en zonder ingebrekestelling een forfaitaire vergoeding verschuldigd zijn van 10% op het factuurbedrag, met een minimum van 50 EUR per factuur.
Bij niet-naleving van één van de verplichtingen door de dienstverlener, is deze schadevergoeding t.o.v. de klant op dezelfde wijze verschuldigd
6.4 Elk bezwaar moet geschieden binnen de acht dagen na levering of na factuurdatum. Het dient schriftelijk te gebeuren en moet gemotiveerd zijn. Bij gebrek aan bezwaar binnen de gestelde termijn wordt de factuur geacht te zijn aanvaard.
6.5 Voor alle geschillen zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement van de verkoper bevoegd.

7. Annuleren, tussentijds stopzetten

7.1 Bij annulering door de eigenaar van een gereserveerde service (oppas aan huis) zullen annuleringskosten in rekening worden gebracht als volgt: annulering binnen 7 dagen voor het ingaan van de oppas conform de aangegane overeenkomst: 100% van de overeengekomen prijs.
7.2 Bij annulering door de eigenaar voor de service hondenuitlaat dient deze bij verhindering tenminste vierentwintig uur van tevoren telefonisch of per e-mail af te melden. Afmeldingen korter dan vierentwintig uur worden volgens normaal tarief aangerekend.